轉自蘋果派生活英語
I called earlier, but she was out我稍早曾經來電,但她不在

●會話英文
◎Calling someone again 再次致電
Julie: Mr. Herman’s office. Can I help you?
Doug: Yes. This is Doug Crosby with Columbia Steel. I called earlier, but Mr. Herman was out.
Julie: Ah, yes. He’s expecting your call. Please hold while I put you through.

●中譯
茱莉:賀門先生的辦公室。有什麼可以效勞的?
道格:妳好。我是哥倫比亞鋼鐵公司的道格克羅斯比。
我稍早來電過,但賀門先生外出。
茱莉:啊,沒錯。他正在等你來電。請在線上稍候,我幫你轉接。

●其它說法
I called earlier, but Mr. Herman was out.
I called earlier, but the line was busy.
我稍早來電過,但他電話中。
I called this morning, and he asked me to call back at 2:00.
我今天早上有來電,他請我兩點再打來。
Is Mr. Herman back from lunch yet?
賀門先生用完午餐回來了嗎?
Is Mr. Herman back at his desk yet?
賀門先生回到座位了嗎?

●英檢字彙 Vocabulary Bank
1) steel [stil] (n.) 鋼鐵
The Golden Gate Bridge is made of steel.
2) expect (v.) 等待、期盼到來
We’re expecting good weather this weekend.

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 leeshumei 的頭像
    leeshumei

    leeshumei的部落格

    leeshumei 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()